Dag 4(x duurder) - Reisverslag uit Vary, Oekraïne van Jongerenreis - WaarBenJij.nu Dag 4(x duurder) - Reisverslag uit Vary, Oekraïne van Jongerenreis - WaarBenJij.nu

Dag 4(x duurder)

Door: Jos, Richard en David

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis

27 Juli 2017 | Oekraïne, Vary

Hallo iedereen!
Gisteravond na het schrijven van ons reisverslag hebben wij wederom met z’n allen weerwolven gespeeld. Henrie en Aris blijken hier heel goed in te zijn, vooral als vertellers. Alleen Ingrid snapt het spelletje nog niet zo goed. Het was nog lang gezellig, de dames hadden om 1 uur een vergadering op de kamer van Arieke en Mariëlle, bijna alle dames hebben blijkbaar last van hun stoelgang.

Vanochtend werden we wakker, dat is namelijk wel zo handig omdat wij vandaag de klussen bij het speeltuintje af wilden maken. De meeste jongens hadden last van spierpijn omdat de trampoline er gisteren met veel moeite dan eindelijk in is gezet. Na een goed ontbijt zijn Henrie, David, Jos, Richard, Arieke en Rosalie naar de bijbelclub geweest. Dit was voor sommigen wel lastig omdat er iemand tussen zat die liever niet met kinderen omgaat, of zelfs zo ver mogelijk bij ze uit de buurt blijft. Achteraf bleek het allemaal wel mee te vallen en werd er zelfs een optreden gegeven.
De rest van de groep is naar het speeltuintje gegaan om alles af te ronden. Dit is gelukkig ook gelukt.

Nadat iedereen weer terug was hebben we met z’n allen weer lekker gegeten. Het buddygroepje van Aris (Aris, Richard en Maarten) was wat later. Die waren dit keer namelijk aan de beurt om voedselpakketten uit te delen. Ook zij vonden het erg indrukwekkend. Tijdens het eten kwamen Stefan en Margaretha ook net weer terug, dit keer mogen ze ook blijven (van ons).

Na het eten zijn we met z’n allen naar de kerk geweest. Er was deze week namelijk een bijbelclubweek en daar hadden wij vanavond een dienst van. Deze dienst was opzich wel te doen omdat we lekker buiten zaten. Bij deze dienst heeft Henrie wat verteld namens de groep, waarop de dominee het vertaalde. Echter had Henrie verkeerd geteld, volgens hem zijn wij namelijk met ‘Fünfzig’ jongeren naar Oekraïne gekomen. De dominee kan wél tellen en verbeterde het gelukkig. Na het praatje hebben wij twee Nederlandse liedjes gezongen voor de gemeente, namelijk Opwekking 705 (aan de maaltijd wordt het stil) en het Onze Vader.

Tot zover een update van ons, nu gaan wij uiteraard weer weerwolven en ons klaar maken voor morgen. Morgen gaat een deel namelijk weer naar de bijbelclub, een deel gaat klussen op het terrein en de rest gaat mee op schoolreisje met Stefan en Margaretha, zij kunnen dit normaal niet doen omdat ze met te weinig man zijn die kunnen helpen.

Sterkte zonder ons, we weten dat het lastig is maar dat komt uiteindelijk wel goed!

Groetjes,

Jongerenreis Oekraïne

Jos, Richard en David

Oja, leuk feitje. Mayra zat namelijk vast op de WC. Alleen mocht dat gister niet in het verslag. Maar wij hebben ‘schijt’

• 27 Juli 2017 - 21:10

Marjan Corporaal-hofsink:

Hey jongeren.

Wat ontzettend gaaf om mee te lezen met
    Jullie bijzondere ervaringen.
    En dat het contrast dan soms heel erg te voelen is
    Valt terug te lezen in het verslag.
    Nog een hele gezegende tijd samen.

Groetjes vanuit zwolle.
    Arjen en Marjan

• 27 Juli 2017 - 22:05

Leo En Sini Willems:

Wat mooi dat we jullie zo kunnen volgen. We wensen jullie nog heel veel succes met alles wat jullie nog gaan doen.

Groetjes Leo en Sini

• 27 Juli 2017 - 22:13

Roely Hofsink:

Wat mooi dat jullie ons op de hoogte houden met een reisverslag. We leven met jullie mee. Veel succes met alles wat jullie nog gaan ondernemen!

• 27 Juli 2017 - 22:45

Erna:

Wat leuk om jullie zo te volgen !!
    Succes met alles
    Gelukkig is de trampoline klaar